Frakt & Returer

Fri expressfrakt på köp över 299 kr

På Häxan gör vi allt för att du ska få dina varor så snabbt som möjligt. Alla ordrar lagda före kl 13.00 helgfria vardagar innehållandes endast lagervaror packas och skickas samma dag. 

Beräknad leveranstid

1 arbetsdag till postnummer under 850 00 (söder om Sundsvall, ej Gotland)

2 arbetsdagar till postnummer över 850 00 i eller kring tätort samt hela Gotland.

3 arbetsdagar till postnummer över 850 00 i glesbygd eller med lantbrevbäring.

Budbee Box - 1-2 dagar

Gratis frakt på beställningar över 299 kr.


59 SEK

1-3 arbetsdagar med full spårning. Leverans till paketskåp. Paketet måste hämtas inom 7 dagar. Leverans vanligtvis inom 24 timmar. Med Budbee box får du ditt paket levererat till en utlämningsbox nära dig. När paketet är på väg till utlämningsboxen visar Budbee estimerad leveranstid via deras app eller SMS. Du hämtar enkelt ut ditt paket med koden som du får när paketet levererats. Leveransen är helt klimatkompenserad och 100% fossilfri.

Budbee Hemleverans Kvällstid - 1-2 dagar

Gratis frakt på beställningar över 299 kr.


59 SEK

Levereras inom 1-2 vardagar. Leverans sker kvällstid mellan klockan 17-22 till din dörr. Du kan välja att få leverans utanför din dörr.

DHL Service Point - 1-3 dagar

Gratis frakt på beställningar över 299 kr

59 SEK

Levereras inom 2-3 vardagar. Du väljer själv det ombud som passar dig  i kassan. Du får ett sms när ditt paket finns att hämta.

DB Schenkler - 1-3 dagar

Gratis frakt på beställningar över 299 kr

59 SEK

Levereras inom 1-3 vardagar. Du väljer själv det ombud som passar dig  i kassan.

Välj frakt i kassan

I kassan får du en lista med fraktalternativ. Ett av fraktalternativen kommer att vara ”rekommenderat” baserat på vad vi tror går snabbast.

Det är viktigt att du själv avgör om du vill behålla det rekommenderade fraktsättet eller om du vill välja ett av de andra alternativen som presenteras.

Spåra ditt paket

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse.

Spåra ditt paket hos: DB Schenker

Spåra ditt paket hos: DHL

Paket med Budbee: Följ din leverans via Budbees egna aviseringar till ditt angivna telefonnummer

Om du inte fått någon avisering om att paketet kommit fram, men ser via spårningslänken att paketet kommit till ombudet, går det bra att hämta ut paketet med kolli-id/spårningsnummer/löpnummer samt legitimation.

Har du valt Budbee som leversanssätt men inte fått sms-avisering? Detta kan bero på att du angett fel nummer vid beställning som är kopplad till leveransen. Logga in i appen och försök istället lokalisera paketet med sändingsnumret.

Hos ombudet

För att hämta ut din försändelse behöver du din legitimation och det nummer som du hittar i sms- eller e- postaviseringen. Har du valt brev-avi så ta med avin samt din legitimation till ombudet.

Tänk på att du alltid ska kunna visa legitimation vid uthämtning av paket. Det är endast personen vars namn står på paketet som får hämta ut det hos ombudet. Namnet i beställningen och på ID-kortet måste överensstämma.

Försändelsen ligger hos postombudet/boxen i 7-14 dagar innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för frakt och hantering om paketet ej hämtas ut, kostnaden för detta är 195 kr. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan brukar det löna sig att kontakta oss, hämta ut paketet och göra en vanlig manuell retur.

Speditörerna får välja annat ombud, om valt ombud har fullt på hyllan. Vi kan ej ändra på mottagaruppgifter efter att sändningen lämnat vårt lager. Vid felaktig/ofullständig adress, går sändningen i retur till oss för 195 kr i avgift.

Leveransförsening

Det kan hända att leveranstiderna förlängs om oförutsedda förseningar uppstår längs vägen.

Till vissa delar av Norrland samt Gotland levererar Postnord och DHL med en eller ett par dagars fördröjning, denna är inte alltid inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.

Reklamationer och Ångerrätt

Du har full bytes- och returrätt (ångerrätt) i 30 dagar efter det att du mottagit varan om du inte är nöjd. För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd (endast provad) samt att alla eventuella etiketter sitter kvar och tillbehör finns med. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den.

Retur med Budbee:
1. Hitta din order i Budbee-appen
2. Klicka "Boka retur" och välj returalternativ (Bubee Box eller Budbee Hemleverans)
3. Budbee Box - Välj boxen du önskar lämna ditt returpaket i och invänta pinkod till boxen för att lägga in paketet. Lämna det inom 2 timmar (du kan alltid boka om en ny tid om du missar). Du behöver inte skriva ut en etikett, Budbee tar hand om det. 
4. Budbee Hemleverans - välj om du vill lämna över paketet personligen eller lämna vid din dörr. Du behöver inte skriva ut en etikett, Budbee tar hand om det. 

5. När returen ankommit till Häxans lager sker en återbetalning till dig

Öppet köp och Byte

Där kan du välja bland följande retursätt:

* Du får returetiketten skickad till din e-postadress (49 kr returkostnad).

* Du laddar själv ner din returetikett direkt i webbläsaren (49 kr returkostnad).

*  Du får returetiketten skickad hem till dig med vanlig post (59 kr returkostnad).

*  Ditt ombud skriver ut returetiketten åt dig när du lämnar in paketet. Du får då en QR-kod skickad till din mail eller som SMS som du visar upp hos ombudet (59 kr returkostnad).

Returen ska ha inkommit till oss inom 7 dagar efter du registrerat ditt retursätt via Min order. När vi registrerat returen hos oss meddelar vi dig via mail. Eventuella kostnader för din retur kommer att dras från återbetalningssumman när vi mottagit och behandlat din retur. Justeringar på fakturan sköts av Klarna.

Reklamation

Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? 

Kontakta oss här
 med följande uppgifter:
* Ditt ordernummer
* Foto på produkten om en skada har skett, detta för att bli berättigad återbetalning eller ny leverans

Gemensamt kommer vi överens om hur vi ska lösa det hela. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor.

Ej uthämtat paket

Har du missat en att hämta ut en leverans?
Kontakta oss så hjälper vi att ordna en ny leverans (frakt debiteras på 59 kr).

Har du inte fått en avisering om din leverans eller har du väntat länge på ditt paket?
Oftast beror det på att fel nummer/e-mail har angetts vid beställning och aviseringen når inte fram till rätt nummer. Kontakta oss hjälper vi att korrigera numret och göra en ny leverans (frakt debiteras på 59 kr).


Fraktavgiften (59 kr) återbetalas ej vid eventuella återbetalningar och returer oavsett ordervärde.