Fri frakt på köp över 399 kr
På Häxan gör vi allt för att du ska få dina varor så snabbt som möjligt. Alla ordrar lagda före kl 12.00 helgfria vardagar innehållandes endast lagervaror packas och skickas samma dag eller senast nästföljande vardag.
Notera att du måste ange korrekt och fullständig information i din order då Häxan inte kan garantera att det kan ändras efter det att du slutfört ditt köp. Du som köpare är ansvarig för eventuella leveransfel på grund av bristande information, fel på leveransadressen eller fel mobilnummer i din order.
1 arbetsdag till postnummer under 850 00 (söder om Sundsvall, ej Gotland)
2 arbetsdagar till postnummer över 850 00 i eller kring tätort samt hela Gotland.
3-4 arbetsdagar till postnummer över 850 00 i glesbygd eller med lantbrevbäring.
Gratis frakt på beställningar över 399 kr
79 SEK
Levereras inom 1-4 vardagar. Du väljer själv det leveransalternativ som passar dig i kassan.
När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse.
Spåra ditt paket hos Bring
Om du inte fått någon avisering om att paketet har kommit fram men ser via spårningslänken att paketet ankommit till ombudet, går det bra att hämta ut paketet med kolli-id/spårningsnummer/löpnummer samt legitimation.
För att hämta ut din försändelse behöver du din legitimation och det nummer som du hittar i sms- eller e- postaviseringen.
Tänk på att du alltid ska kunna visa legitimation vid uthämtning av paket. Det är endast personen vars namn står på paketet som får hämta ut det hos ombudet. Namnet i beställningen och på ID-kortet måste överensstämma.
Försändelsen ligger hos postombudet/boxen i 7 dagar innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för frakt och hantering om paketet ej hämtas ut, kostnaden för detta är 99 kr vid utebliven upphämtning. Frakt återbetalas ej.
Speditörerna får välja annat ombud, om valt ombud har fullt på hyllan. Vi kan ej ändra på mottagaruppgifter efter att sändningen lämnat vårt lager. Vid felaktig/ofullständig adress, går sändningen i retur till oss för 99 kr i avgift.
Det kan hända att leveranstiderna förlängs om oförutsedda förseningar uppstår längs vägen eller pga tillfälligt slutsålda varor.
Till vissa delar av Norrland samt Gotland levereras paketen med en eller ett par dagars fördröjning, denna är inte alltid inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.
Du har full ångerrätt i 30 dagar efter det att du mottagit varan om du inte är nöjd. För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd samt att alla eventuella etiketter sitter kvar och tillbehör finns med.
Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den. Returfrakt & bokning av retur ombesörjs av kund.
För att göra en retur kontakta oss först på hello@haxan.se.
När vi registrerat returen hos oss meddelar vi dig via mail eller betalar tillbaka beloppet per automatik. Inventeringskostnaden är 99 kr och den dras från återbetalningen. Frakt återbetalas ej.
Justeringar på fakturan sköts av Klarna.
Stämmer din vara inte överens med beskrivningen eller är den trasig?
Kontakta oss här med följande uppgifter:
* Ditt ordernummer
* Beskrivning av ditt ärende
* Foto på produkten om en skada har skett, detta för att bli berättigad återbetalning eller ny leverans
Notera att reklamationstiden är 30 dagar från datumet då ditt paket har levererats.
Gemensamt kommer vi överens om hur vi ska lösa det hela.
Ditt paket ligger normalt sett kvar i ca 7 dagar i boxen eller hos ombudet och måste hämtas under den tidsperioden från det att du fått en avisering från ditt utlämningsställe eller sms-avisering. Om du inte hämtar paketet inom avsatt tid skickas det tillbaka till Häxan och du debiteras 99 kr för returkostnaden. Frakt återbetalas ej.
Detta gäller även vid felaktiga adressuppgifter som resulterar i att paketet inte kan levereras och skickas tillbaka i retur.
Har du inte fått en avisering om din leverans eller har du väntat länge på ditt paket?
Oftast beror det på att fel telefonnummer eller e-mail har angetts vid beställning och aviseringen når inte fram till rätt nummer.